Op reis met Travelmarker Reizen

Rondreis over Java en Bali - Indonesië

Van Kalibaru naar Pemutaran op Bali

door Rosa Storm, 26 juli 2010

We vertrokken om 9 uur. Jammer, want het waren fijne kamers in Margo Utomo. Ze hadden alleen een hele gekke douche, een mandi-bak. Het is dus een soort stenen bak, gevuld met water. Hierin drijft een emmertje. Met dit emmertje kun je water scheppen en dat over je heen gooien.

Reinder was erg blij dat we zo gedwongen werden om op de "echte Indonesische manier" te douchen. Het was een hele nieuwe ervaring. Wel best, enzo. Helaas was mijn nieuwe crèmespoeling opengebarsten in mijn toilettas. Alles zat onder...

Onderweg door Oost-Java @ Rosa Stormreis door Java en BaliVandaag was ook de laatste dag dat Harry onze chauffeur zou zijn. Natuurlijk missen we hem nu verschrikkelijk ;-). We reden eerst anderhalf tot twee uur naar een plek waar de boot naar Bali vertrok. Met auto en al gingen weop die boot. Wat was het water ontzettend blauw! Wij waren hierdoor geheel in shock. Mooie foto's zijn 't resultaat.

Pap kocht een sleutelhanger-schroevendraaiertje wat echt werkt. De rest van de Indonesiërs op de boot - wij waren de enige blanken - keek lachend toe hoe de verkoper bleef proberen en hoe Reinder, Reinder!, uiteindelijk zwichtte.

Na aankomst op Bali, wat de boot via een enorme omweg bereikte, moesten we nog ongeveer 45 minuten rijden. We kwamen aan bij Adi Assri Beach Resort in Pemutaran, een prachtig hotel. Er zijn een soort "twee-onder-een-kap-bungalowtjes". Maar dan heel erg luxe. De hele voorwand is van glas. Ook de deur. Dan hebben beide kamers, van pap en mam én van Edo en mij, een tweepersoonsbed. De kamer is groot, ruim en rustig maar smaakvol van inrichting. De vloer is van donkerbruin hout en heeft witte tinten. Dan nog maar een leuk detail, de badkamer zit buiten! Hierom kan die ook alleen van buitenaf op slot. De deur is van glas. De kamer beschikt over vele spiegels. Heel leuk voor stelletjes, maar voor Edo en mij is het een beetje onhandig. We vinden elkaar heel aardig, maar meekijken hoe de ander op de WC zit hoeft nou ook weer niet. Edo's theorie: 'Volgens mij is dit een kamer voor stelletjes, waarbij één persoon de andere graag wil bespieden.' Ach ja, we lossen het op door te schreeuwen: "Ik sta te douchen! Niet komen kijken!" De ander gaat dan braaf even op de veranda (ja, ook daarover beschikken wij!), of bij pap en mam zitten.

Er was eerst nog een klein probleempje. Onze kamers zaten niet naast elkaar. Mam ging kijken of dit nog geregeld kon worden. Het kon niet dezelfde dag nog, maar als we wilden konder we de volgende dag verhuizen. Oké dan, ook goed.

We lunchten in het restaurant van het hotel. Edo en ik aten allebei pizza, lekker Indonesisch. Daarna gingen Edo en ik op onze kamer zitten lezen. We vallen echter allebei in slaap, door de vermoeidheid en de vele indrukken misschien. (dit was rond 16.30 uur). Om 18.30 uur kwam mama ons wakker maken om te kaarten. Natuurlijk komen we snel.

Pas om 21.00 uur gaan we eten. Eerder hebben we geen honger, behalve Edo dan... Arme jongen. Daarna zitten we nog lang te praten over vanalles en nog wat. De laatste keer dat ik op de klok kijk is het 00.00 uur. Dan gaan we echt slapen.

van de Bromo-vulkaan naar Kalibaru snorkelen bij het eiland Menjangan

Flores
  Sulawesi
  Kalimantan

| stuur deze pagina naar een kennis | | bezoek onze reisportal | bezoek ons reisbureau |