Op reis met Travelmarker Reizen

Rondreis over Java en Bali - Indonesië

Ubud, fietstocht door Oost-Bali

door Rosa Storm, 30 juli 2010

We zijn rond 7.30 uur opgestaan. Rond 7.45 uur zaten we aan het ontbijt. De chauffeur arriveerde om 8.45 uur, een kwartier te laat! Dat waren we niet gewend! We schrokken ervan hoe verwend we waren geworden. Omdat de chauffeurs altijd op tijd, zelfs een halfuur te vroeg waren, “baalden” we nu al van een kwartiertje vertraging! Foei, we moesten ons schamen!

We schikten ons echter snel naar de omstandigheden, en even later was alles weer koek en ei.
In de auto wachtte ons een nieuwe verrassing! We zouden éérst 1,5 uur moeten rijden voordat we aankwamen bij de fietstocht! Dat valt tegen! Maar, de prachtige fietstocht maakte alles weer goed.

Schoolkinderen wilden graag en veel op de foto, met ons ook. Erg leuk. Tijdens de fietstocht zagen we zo veel! Een processie, honderden mensen die voorbijliepen, kinderen die aan het oefenen waren voor onafhankelijkheidsdag, op 17 augustus, gaaf! Toen we voorbijreden riepen de jongetjes: “Money, money!” Ze lachten erbij.

We voelden ons koningen; de hele fietstocht was zó uitgestippeld, dat hij geheel naar beneden ging. We hoefden bijna alleen maar te remmen. Achter ons aan reden twee busjes: één voor ons en één voor de fietsen. Tijdens een korte pauze aten we heerlijke vruchten. Banaan, salak en ananas. De fietstocht eindigde op het strand. Daar stonden we wéér te wachten, 45 minuten dit keer. Kleine miscommunicatie. De chauffeurs maakten wel honderd keer hun excuses voor het wachten. Wij bleven hun ervan verzekeren dat het écht niet uitmaakte.

Hierna reden we door naar ‘een echte Balinese familie’. Het blijkt echter de familie van de baas van onze reisorganisatie te zijn, Little Wayan. (Hij is namelijk heel klein, vandaar dat little.) We gaven “go-go’s” aan kleine schattige kindjes (zijn klein-, en achterkleinkinderen). Het eten was verrukkelijk, beter dan in elk restaurant tot nu toe! Rond 14.30 uur vertokken we daar. Rond 15.15 uur kwamen we aan in hotel Sagittarius.

Om 18.15 uur gingen we kaarten, borrelen en praten. Rond 20.00 uur verlieten we onze hotelkamer om te gaan “eten”. Niemand had echt veel honger, dus daarom aten we alleen een toetje. Weer bij café Wayan. Ik nam ook een cocktail. Deze bleek echter liters (nee, geen liters) alcohol te bevatten, wel vier verschillende soorten (echt!) dus dit was te sterk voor mij. Na ongeveer de helft gaf ik hem aan pap en mam, zij dronken de rest.

Aangekomen bij het hotel gingen we slapen, met een vooruitzicht op uitslapen!

van Pemutaran naar Ubud Ubud, vrije dag

Flores
  Sulawesi
  Kalimantan

| stuur deze pagina naar een kennis | | bezoek onze reisportal | bezoek ons reisbureau |