Op reis met Travelmarker Reizen

Rondreis Thailand, Cambodja & Vietnam

Bangkok, bezoek aan de Khlongs

Frans en Helma Horjus, 18-11-2006

Na een nacht met wat hindernissen, er waren een stel Engelsen,die om vier uur op de
Gangen een enorme herrie maakten. We werden er wakker van en hadden moeite om weer in slaap te komen. Even na half negen zijn we opgestaan. We hebben ons klaargemaakt en zijn toen gaan ontbijten. Daarna zijn we naar de kamer teruggegaan en hebben ons voorbereid op een wandeling naar de Banglamphoo pier. Voor ThB 100 hebben we een langstaart boot gehuurd, voor een tochtje door de khlongs.Eenmaal midden op de rivier,stonden we verbaasd van de hoogte van de golven, bijna een meter!. Er werd schuin over gestoken naar de Khlong Bangkok Noi. Aan het begin daarvan moesten de schepen, die in een kolk lagen, geschut worden. We zagen aan de monding van de khlong zelfs een kleine krokodil, die op de oever rustte. Na het schutten zagen we er nog een! Het was een interessante tocht. Na enige tijd, het kon niet uitblijven, passeerden we zo’n bekend verkooppunt. We zijn er maar niet ingetrapt. Via de Khlong Bangkok Yai zijn we weer teruggevaren naar de Chao Praya rivier. Natuurlijk moesten we, om daar te komen, weer schutten. Na anderhalf uur meerden we weer aan de Banglamphoo pier. Het uitstappen ging heel wat gemakkelijker dan het instappen. We zijn, toen we weer vaste voet aan wal hadden gezet, naar de Soi Chana Songkram gekuierd en hebben daar in ‘Happy House’ geluncht.
Voor we naar het hotel teruggingen, hebben we nog even gepind en geinternet.
Terug op de kamer heeft Helma tot half vier geslapen. Om vier vuur zijn we er weer op uit getrokken. In een steegje dat Rambuttri met Khao San verbindt, heeft Helma een Thai Foot massage van een half uur genomen voor ThB 120. Interessant en opwekkend! Daarna door Khao San gewandeld. In een zijsteegje vielen we in handen van een zeer ondernemende jonge dame, ‘The horrible Ery’, die ons bezwoer, dat eten of te drinken in het restaurant waar ze werkt, beter was dan waar ook in Bangkok. Ze was van het type Marjan, een bijna niet te volgen spraakwaterval en daarbij een wervelwind. We hebben ons laten overhalen, om wat in haar (gezellige restaurant) te drinken.
Omdat het toch koffietijd was, hebben we ons laten overhalen. Ery had niet overdreven, het was een smaakvol tentje met een mooi aangelegde tuin met prieeltjes en kleine waterpartijen. Het bier smaakte zoals overal in Bangkok, over de thee had Helma niets te klagen, dus restte alleen nog het eten. Daar waren we nog niet aan toe.
Ery kwam als het even kon bij ons zitten en vroeg honderd uit. We hebben haar beloofd in haar restaurant te eten en zijn daarna door een steegje, dat parallel aan Thanon Khao San loopt, gewandeld. Ook hier tientallen kleine winkeltjes. De duisternis viel snel in en daardoor zagen we dat het op afstand weerlichtte. Via Thanon Chakrabongse zijn we teruggewandeld. De zware wolkenpartijen op de achtergrond waren fantastisch gekleurd in de nog oplichtende hemel. Om kwart voor zes waren we weer in het hotel terug. We hebben gebaad en ons klaargemaakt voor de avond. Even voor half acht zijn we op pad gegaan naar Khao San. Op die tocht vonden we zowaar de ondergrondse passage terug waar we vorig jaar zoveel electronische dingen ontdekten. In de Khao San straat liepen we, of ze het expres deed, tegen Ery op, die flyers stond uit te delen. We zijn naar het restaurant gegaan en hebben in de leuke tuin met waterpartijtjes, ons eten en drinken besteld. (macaroni met reuzengarnalen) Helaas had het onweer ons spoedig bereikt en begon het hard te regenen. De gasten werden verdeeld over de overdekte prieeltjes. Ery stelde haar tijdelijke vriend, een Aussie, aan ons voor. Die bleef nog een poosje met ons praten.
Na een hartelijk afscheid van Ery zijn we teruggegaan naar het hotel, het was inmiddels droog geworden. We waren een beetje nieuwsgierig naar het zwembad in Viengtai en besloten daarom nog even naar beneden te gaan langs de trap aan het eind van onze gang. Deze bleek een verdieping lager afgesloten te zijn, dus moesten we terug naar de derde. De deur naar de gang was in het slot en vanaf onze kant niet te openen. Gelukkig was er een telefoon in het trappenhuis, dus waren de problemen even later weer opgelost. Terug op de kamer hebben we koffers en tassen ingepakt en alle papieren, nodig voor de grenspassage van morgen verzameld.

Bezoek aan de Chinatown van Bangkok Reis naar Koh Khong in Cambodja

Koh Ngai
  Krabi
  River Kwai

| stuur deze pagina naar een kennis | | bezoek onze reisportal | bezoek ons reisbureau |